Fulfillment centra: 7 tipů, které je třeba zvážit při výběru partnera k outsourcování logistiky

Představte si, že provozujete e-shop, kterému pravidelně narůstají objemy objednávek nebo chcete expandovat na mezinárodní trh. U obou případů je třeba posílit skladové, technické či dopravní možnosti.

To je jen náhled toho, jak zvládnout nápor objednávek. Na krátkou dobu se to ale dá zvládnout i bez nich, ovšem dříve či později přijdou zpoždění či rušení objednávek, které nakonec dopadnou i na váš byznys.

Zákazníci jsou totiž stále více citliví na dobu doručení a kvalitu logistiky, jakož i na vzniklé problémy během objednávky. Až 87 procent z nich dokonce tvrdí, že doba doručení ovlivňuje jejich budoucí rozhodnutí nakoupit u prodejce znovu.

Jak vyřešit tyto problémy při logistice? Stále populárnějším je outsorcování logistiky třetím stranám, které zajistí skladování a zabalení či efektivní doručení produktů zákazníkům. Na trhu se proto najde hned několik fulfillmentových center, která nabízejí možnosti, jak vyřešit prodlení při logistice.

Jejich paleta služeb je však rozličná a výběr správného partnera někdy stojí na těch nejmenších detailech. V článku proto přibližujeme, co všechno by měl váš fulfillmentový partner splňovat a na co při jeho výběru dávat pozor.

1. Velké kapacity a výhodná lokalizace skladů

Při outsourcování logistiky je třeba dbát na to, zda má 3PL fulfillmentová firma dostatečné personální, rozlohové nebo technologické kapacity skladů. Pokud poskytovatel služby nedokáže zaručit uskladnění požadovaných objemů zboží nebo jeho dostatečně rychlé naskladnění, tak nemusí být tou správnou volbou.

Jedním z impulsů, proč outsourcovat logistiku, často bývá právě vyřešení problémů s nedostatečnými skladovými kapacitami. Navíc stejně důležitým faktorem je i lokalizace skladů.

V úvahu je totiž třeba brát to, jaké trhy chcete vašim byznysem oslovit, případně, jaké cíle máte do budoucna. Vhodná lokalizace skladů ve více zemích umí proto vyřešit situaci i na několik let dopředu.

Dále není třeba zapomínat ani na podmínky, za jakých jsou vaše výrobky uskladněny. Tedy zda jsou prostory A třídy zároveň izolovány, vyhřívané, ale třeba i dostatečně zabezpečené.

2. Kompatibilita systémů

Přenechat zodpovědnost za zboží třetí straně neznamená, že již nebudete mít přehled o vašich zásobách, objednávkách a zásilkách. Sledovat, jak jsou na tom produkty pomáhá informační systém společnosti, který by měl být propojen se softwarem e-shopu přes rozhraní API.

Fulfillmentový partner by měl mít nastavený informační systém, aby se v něm jednoduše klient orientoval, a uměl bezproblémů zjistit co nejvíce informací.

Přes informační systémy, mimo jiné, procházejí velké objemy zboží. Neuškodí se proto informovat jak se pracuje na jeho zdokonalování a také na chybovosti procesu fulfillmentu.

Běžným způsobem prodeje je přitom také webové portály, jako například Amazon, Shopify, Shoptet a jiné. Kompatibilita s těmito prodejními kanály je proto v některých případech při výběru fulfillmentového partnera nezbytností.

3. Automatizací k velkým objemům za dobré ceny

Pokud se společnost neposouvá vpřed společně s dobou, tak to má vliv na její konkurenceschopnost vůči ostatním firmám. A to speciálně platí při investicích do technologií a automatizace.

Ve finále totiž umožňují zvládnout objemy balíků s finančními úsporami při práci se zbožím. Navíc v průběhu roku bývá hned několik peaků sezóny a o jejich plynulém zvládnutí mnohdy rozhodují právě automatizované procesy.

Pravidelné investice fulfillmentové společnosti jsou tak klíčem k bezproblémovému poskytování služeb či dokonce jejich lepším cenám.

4. Rychlé doručení k lepší zkušenosti zákazníka

To že se zboží rychle připraví a zabalí je v konečném důsledku k ničemu, pokud doručení trvá několik dní. Jeden z největších trendů, a víceméně povinností, pro prodejce je zajistit doručení do 24 až 48 hodin.

Rozhodují proto pravidelné dopravní linky, které denně vyrážejí do více zemí světa. Pokud však fulfillmentový partner nemá vlastní dopravní linku do některé z důležitých zemí, řešením jsou spolupráce a dohody s více světovými kurýrními společnostmi.

Také šetření na dopravě je jedním z důvodů, proč se vůbec rozhodnout outsourcovat logistiku. Při vysokých objemech zásilek, které fulfillmentová společnost denně vyřídí, tak mají s více dopravci nastaveny co nejvýhodnější ceny.

Velkou součástí e-commerce prostředí jsou přitom i vrácené nebo nepřevzaté balíky. Plusovým bodem při výběru poskytovatele služby je proto zajištění a vyřešení všech vrácených zásilek.

5. Extra služby, méně starostí

Nabídka pouze základních služeb fulfillmentu nemusí vyhovovat každému e-commerce prodejci. Někteří totiž potřebují dodatečné služby jako štítkování, brandingové balení, řešení dobírek, vratek a reklamací, přidávání různých propagačních materiálů a mnoho jiných.

Zohlednit je proto třeba očekávaný vývoj podnikání, ale také to, jak se budou vaše potřeby v budoucnu měnit. Důležitá je jak komplexnost služeb 3PL společnosti, tak jejich flexibilita, při nově vznikajících trendech na trhu.

6. Dokonalý proces, minimum chyb

Špatně nastavený proces vám nemusí ušetřit tolik času, kolik jste očekávali. Při dohadování podmínek s fulfillmentovými centry se proto podívejte na to, co všechno při outsourcování od vás společnost požaduje, jak se musíte do procesu zapojovat a co všechno obsahuje.

Čím větší mezery proces má, tím větší šance je, že se vyskytnou chyby se zásilkami. I když má společnost chybovost při práci se zásilkami téměř nulovou, je třeba počítat s tím, že menší chybičky se při doručování mohou vyskytnout.

Nemusí se jednat o chybu ani ze strany fulfillmentového centra, ale o chybu kurýrní společnosti.

V tom případě je důležité, jak se dokáže firma vypořádat se vzniklými vadami. Tedy, zejména jak je řeší se zákazníkem a klientem, jaké náhrady nabízejí za vzniklé škody a podobně.

7. Zkušenosti a velikost firmy hodně nasvědčují

Čím déle firma působí na trhu, tím je větší pravděpodobnost, že má zažité výhodné dohody s více dodavateli, zdokonalený systém či zabezpečenou techniku ​​pro zefektivnění procesů. Navíc, dlouholeté působení na trhu značí i řadu zkušeností s různými potřebami klientů, což vám může pomoci zjednodušit přechod na nový systém.

Stejně důležitá je i velikost firmy, a to ať už z hlediska rozlohy nebo portfolia klientů. Pro firmu, která dokáže zpracovat denně velké objemy objednávek je totiž zárukou odlehčení starostí s logistikou pro klienta, ale také snížení jeho nákladů.

Komplexní služby Fulfillment by FHB Group

Naše služby nabízíme na trhu již více než 15 let, během kterých jsme se vypracovali na největší fulfillmentové centrum ve střední Evropě. Pravidelně rosteme dvojnásobným tempem, důvodem čehož je rozšiřování portfolia e-commerce klientů.

Naší vizitkou jsou špičkové sklady, které jsou výhodně lokalizované a poskytují dostatečnou rozlohu a dobrá řešení pro uskladnění zboží. Kapacity pravidelně rozšiřujeme a zlepšujeme, díky čemuž dokážeme přijímat nové klienty a zajistit, aby bylo zboží v bezpečí a v těch nejlepších podmínkách.

Navíc pravidelně investujeme do automatizace a informatizace. Automatizované procesy, jako například nejrychlejší balicí stroj na světě, nám umožňují rychlou a bezchybnou práci s balíkem, kterou doplňuje náš interní informační systém Kika.

Ten má pod palcem zboží od jeho naskladnění až po doručení, přičemž nabízíme také pluginy pro více prodejních aplikací, jako například Amazon, Shoptet a jiné. I prostřednictvím využívání technologií je chybovost balíčku u nás téměř na nule.

Rychlý a bezvadný proces s balíkem na skladech podporují naše pravidelné dopravní linky do více zemí Evropy. Tak víme zajistit doručení již následující den.

Balíky doručujeme bezproblémů i do ostatních zemí světa, jelikož spolupracujeme s téměř všemi kurýrními společnostmi. Díky dlouholeté praxi a velkým vybaveným objemům máme s nimi dohodnuty co nejlepší podmínky.

Naším dlouhodobým cílem je poskytovat komplexní služby ve prospěch potřeb našich klientů. Při otázkách nebo individuálních potřebách jim pomáhá náš servisní tým.

Klient tak díky našim službám může vypustit logistiku z hlavy, přičemž mu bezvadně funguje proces za méně peněz a může se plně věnovat tomu, v čem jeho podnikání vyniká.

Komentáře k tomu článku nejsou povoleny.