Marketingová schůzka

Marketing v e-commerce

Jedním z hlavních pilířů, které rozhodují o úspěchu e-shopu v silném konkurenčním boji, je aby bezproblémově fungoval marketing v e-commerce. Jeho podoby přitom mohou být různé, od sociálních médií, vytváření speciálního obsahu, SEO nastavení, až po různé emailové a reklamní kampaně.

Význam to má pro e-shop obrovský, jelikož díky většímu povědomí, roste i počet návštěvníků a zároveň i objednávek. Trh je však rozsáhlý a hlavně mezinárodní, kde se odhaduje, že aktuálně existuje až do 24 milionů e-commerce stránek napříč světem.

Odlišit je třeba se různými marketingovými aktivitami. Například, podle statistik portálu Bigcommerce, mají online obchody prezentující se na sociálních sítích až o 32 procent více prodejů než průměrný obchod, který na ně nepůsobí.

Zvýšení prodejů se však neodehrává jen na sociálních sítích. V článku se proto blíže podíváme na různé způsoby, jak dělat marketing v e-commerce.

Větší návštěvnost, silnější prodeje

Digitální marketing napomáhá e-shopu získat potencionální nový trh, který mnohdy směřuje za hranice působení společnosti. Růst e-commerce prostředí je nevyvratitelný a s cílem udržet svou konkurenceschopnost, nezbývá podniku nic jiného, než investovat svůj čas a kapitál do marketingu.

Investice do marketingu, při správných kampaních, přinese dříve či později své požadované ovoce. Mohutné prodeje a silný dopad mezi spotřebiteli však většinou nepřichází ze dne na den.

Na marketingu je třeba mnohokrát důsledně pracovat, přičemž e-shop se může obrátit i na pomoc externí marketingové firmy, která ví jak získat spotřebitele, ale také jak vyhodnocovat kampaně. E-commerce marketing tak v konečném důsledku může přinést, například:

  • Oslovení nových trhůE-commerce prostředí je aktuální mezinárodní a při expanzi na nové trhy je právě marketing cesta, jak dát o sobě vědět mezi novými spotřebiteli. Nesmíme zapomínat, že trhy a jejich zvyklosti se mnohokrát odlišují, proto pro dosažení požadovaných cílů je třeba, přizpůsobit i marketingovou kampaň konkrétní lokalitě.
  • Čím vyšší příčka na Googlu, tím více interakci – Zlepšování pozic ve vyhledávačích je zásadní krok, jak zvýšit návštěvnost. To může probíhat ať už placenou formou, například reklamami. Dá se však posunout výše is vynakládáním menších finančních prostředků, například prací se sociálními sítěmi, dobrým nastavením SEO, backlinkováním a podobně.
  • Zlepšuje branding a viditelnost – Zábavný grafický design nebo chytlavá znělka umí oslovit velkou skupinu recipientů. V případě, že začnou vaše marketingové aktivity sdílet a stanou se virální, lidé budou poznávat vaši značku už jen na základě vašeho brandingu.
  • Udržuje zákazníky – Vytváření dobrého a pravidelného obsahu pomáhá získávat zákazníky na vaše stránky častěji. Postupně se u spotřebitele vytváří zvyk, čímž se díky marketingu stane z prvozákazníka, pravidelný nákupčí.
  • Silnější prodeje – V závěru, nejdůležitějším bodem jsou výsledky vašeho podnikání. Výhodou marketingových aktivit je také jejich měřitelnost. Umíte tak jednoduše zjistit, co vám jednotlivá kampaň přinesla. Čím vyšší návštěvnost, tím více nákupů, což v konečném důsledku má pozitivní vliv také na zisky e-shopu.

Každý marketingový krok se počítá

Z úvodu vychází, že při e-commerce marketingu má prodejce hned několik možností, jak zlepšit své pozice ve vyhledávačích, ale také oslovit své zákazníky. Zpravidla, čím více je e-shop využívá, tím je větší potencionální dosah.

Ne každá forma marketingu však může být pro daný e-shop správná, popřípadě má potenciál přinést i nějaké ovoce. Blíže proto přibližujeme pár možností, pro které, pokud se rozhodnete, nic nezkazíte a zároveň pomohou vašim prodejům

  1. Search engine optimatization (SEO) – Správné nastavení SEO činí váš e-shop viditelnější a snadněji dostupnější ve vyhledávači Google. Jeho podstatou je používání správných klíčových slov, díky kterým se zákazník dostane na vaši stránku. Například, pokud v jedné zemi je pro produkt používáno jedno pojmenování, automaticky to neznamená, že se uplatní i na jiných trzích. Proto je třeba důrazně dbát na to, jaká slova při vyhledávání produktů používají zákazníci a na základě toho je zahrnout ve vašem SEO.
  2. Sociální sítě – Být blíže k zákazníkům znamená, že mají při nakupování větší důvěru vůči e-shopu. Sociální sítě jsou proto aktuálně mostem mezi e-shopem a zákazníkem, kde zákazník může vyjádřit své emoce z nákupu. E-shop může zároveň propagovat své produkty, případně nabízet informace ze zákulisí e-shopu, ale také motivovat různými aktivitami k nákupu sledovatelů. Aktivita na sociálních sítích zároveň pomáhá při dosahování vyšších pozic ve vyhledávání, což je další výhoda tohoto marketingového kroku.
  3. Placené reklamy – Ne vše se dá ze dne na den a při organickém dosahu to platí ještě výrazněji. E-shopy si však mohou při digitálním marketingu pomoci berličkou v podobě placených reklam, ať už na googlu, sociálních sítích a podobně. Zaplacením reklamy, tak může dosáhnout vysoké příčky stránky na Googlu. Rovněž příspěvky na sociálních sítích dokáží přímo oslovit větší počet uživatelů a tak propagovat svůj e-commerce podnik nebo produkty. Výhodou této formy propagace je, že si eshop dokáže i dopodrobna nastavit, jaké publikum chce oslovit. Díky tomu jeho investované peníze mají vyšší potenciál při získávání nových zákazníků.
  4. Affiliate program – Tato forma e-commerce marketingu se zakládá na partnerech, kteří určitým způsobem referují na konkrétní produkt a zvyšují návštěvnost stránky. Na oplátku, v případě prodeje má affiliate partner peníze za každý prodej. V tomto případě se může jednat o různé blogové články, videa, příspěvky na sociálních sítích a podobně.
  5. PR a tvorba obsahu – Být co nejvíce viditelný se vyplatí. V tomto případě získávat reference na e-shop v médiích je ideální cesta, jak oslovit co nejširší skupinu spotřebitelů. Navíc, v případě vlastní stránky a sociálních sítí není třeba zapomínat na tvorbu nativního obsahu, formou různých videí, obrázků a podobně. Takový typ propagace má automaticky větší dopad na uživatele a tak i větší potenciál pro prodej produktů.
  6. Emaily a newsletter – I když nejde o nejmodernější formu komunikace, v určitých případech je propagace přes email stále populárním marketingovým tahem. Formou této aktivity, tak umí prodejce nabídnout různé akciové produkty, připomenout speciální události během roku či vytvářet eventy, které přitáhnou zákazníky. Všeho však moc škodí a při spamování emailem to platí několikanásobně. Proto je třeba is obsahem a objemem newsletterů či jiných emailů přistupovat s citem. To aby neotrávili zákazníka a tak jej nepodnítili ke zrušení odběru.
E-commerce marketing na internetu

Marketing vždy nemusí stačit

Vztah mezi produktem a marketingem je významný, jelikož, když zaostává jeden, umí ho podpořit ten druhý. V úspěchu e-commerce podniku ovšem stojí další pilíř, bez kterého nemůže e-shop správně fungovat.

Jedná se o logistiku, která když funguje bezproblémově, dokáže získat nové a udržet stálé zákazníky. Přece spotřebitel při nákupu online přichází poprvé do kontaktu s objednaným zbožím až po jeho doručení.

Velkou část nakupujících přitom ovlivňuje to, kdy přijde zboží, v jakém stavu, případně jiné faktory, jako je například důraz na uhlíkovou stopu zásilky či jak probíhá vrácení zboží. Spousta e-shopů, které mají, sice kvalitní marketing, nedokážou zajistit nejnovější trendy v logistice, což jim brání v rozšiřování jejich podnikání.

Proto se stále častěji e-commerce prodejci spoléhají na pomoc od 3PL fulfillmentových společností. Ty se postarají o kompletní logistiku e-shopu. Mnohdy přitom nabízejí přidanou hodnotu, v rámci doručování, pro zákazníky, ale i prodejce.

Ti v závěru mohou kompletně vypustit logistiku z hlavy a věnovat se aktivitám, které pomáhají prodávat produkty. Navíc, pokud jde o moderní fulfillmentovou společnost, tak i samotný e-shop umí marketingově využít ve svůj prospěch výhod, které poskytovatel služby přináší.

Pečujte o marketing, Fulfillment by FHB Group zajistí logistiku

Zahoďte starosti s logistikou za hlavu a spolehněte se na služby největšího poskytovatele fulfillmentu ve střední a východní Evropě. Společnost Fulfillment by FHB Group se stará o logistiku e-shopů již více než 15 let, během kterých se přepracovala na lídra trhu.

Pravidelný průměrně dvojnásobný růst je způsoben zvyšováním skladových kapacit, nárůstem e-commerce klientů a neustálým zlepšováním služeb. Rozsáhlé sklady jsou vybaveny nejnovějšími technologiemi, které jsou doprovázeny vlastním skladovým informačním systémem.

I díky tomu procesy probíhají v maximální efektivnosti, bez chyb. To zajišťuje rychlé dodání a spokojenost zákazníků. Navíc společnost disponuje vlastními dopravními linkami po Evropě.

V kombinaci s kurýrními společnostmi při doručování na poslední míli, je doručení do 24 až 48 hodin pravidlem. Služby rovněž obsahují úplné zpracování dobírek ve více měnách a dokonce i management vrácených zásilek.

Komentáře k tomu článku nejsou povoleny.