Fulfillment má mnoho výhod. Vyřízení objednávky a distribuce zboží nejsou základní funkcí byznysu. Díky outsourcingu prodejce získá více času na primární funkce byznysu, a to prodej, nákup a inovace. Další předností je výhodnější doručování a příležitost dostat se plynuleji a snadněji na nové a zahraniční trhy. V neposlední řadě je pro prodejce neocenitelné zavedení systému a získání know-how ze strany poskytovatele. Tyto výhody umožňují prodejci rychlejší růst ve svém podnikání.

Nejlépe se nám osvědčilo podělit plusy a mínusy podle velikosti zákazníka - tyto tři skupiny mají jiné priority a výzvy, které umíme vyřešit. Neskrýváme, že fulfillment není vhodný pro každého. Proto na této straně najdete body z pohledu zákazníka - eshopu.

Malý eshop

Výhody:

  • Časová úspora - nejzákladnější plus, netřeba denně s 2 krabicemi chodit na poštu nebo čekat na vyzdvihnutie kuriérom
  • Zásadní snížení nákladů - levnější doprava, skladování, žádní zaměstnanci / brigádníci
  • Flexibilita - objednávky vybavíte z notebooku, netřeba s ničím fyzicky manipulovat a být ve skladu
  • Zavedení systému - přehled o skladu, zásilkách, reklamacích ...
  • Cash flow - za všechno - dopravu, službu (krabice, skladování ...) platíte zpětně, jednou měsíčně
  • Pojištěné zboží ve skladu
  • Pravidelnost a kvalita - objednávky posíláme každý den, bez chyb

Nevýhody:

  • Musíte se trochu přizpůsobit systému práce a procesům, pořádku
  • Zboží nemáte u sebe doma / v kanceláří, nelze ho teda customizovat
  • Můžete mít strach outsourcovat a o své zboží - ale to je iracionální

Středně velký eshop

Výhody:

  • Skladování a expedování zboží se dá dělat i mnohem lépe, než to máte nyní
  • Získáte ještě lepší ceny dopravy, hlavně balíků do zahraničí
  • Majitelům a klíčovým zaměstnancům se uvolní energie a čas - můžete se věnovat rozvoji, marketingu a péče o zákazníky
  • Máte vyřešené starosti s dovolenou skladníků, vánoční sezónou, chorobami
  • Odpadá starost s hledáním vhodných skladníků a prostor pro skladování
  • Cashflow - za všechno - dopravu, službu (krabice, skladování ...) platíte zpětně, jednou měsíčně
  • Máte pojištěné zboží
  • Mnohem více možností dopravy, optimalizace, vše od jedné firmy, bez starostí pro Vás, výběr pro zákazníka - kurýr, osobní odběry, balíkomaty, pošta, expresní doručení ...
  • TCO - ušetříte 10-30 procent nákladů ročně

Nevýhody:

  • Nedá se dělat až tak mnoho věcí na poslední chvíli, nutný je proces a pravidelnost
  • Pokud sídlíte mimo Bratislavy v levném skladu a práci děláte za pomoci levných brigádníků, asi nebudeme levnější
  • Pokud máte vlastní kamennou prodejnu spojenou se skladem, třeba přepočítat budování dalšího skladu

Velký eshop

Výhody:

  • Totální zesystémizování, optimalizace procesů, supply chain management
  • Otevřený přístup na zahraniční trhy
  • Logistika pro velký eshop již není zábava a třeba se jí zásadně věnovat s know-how a odborníky, hledat je a zaměstnávat není snadné
  • Vykrývání sezónních špiček jako Vánoce je náročné a plánuje se 3-6 měsíců

Nevýhody:

  • Pokud již máte vše vybudované, zaběhnuté a jde Vám to bez chyb, outsourcování nemusí být dobré řešení
  • Cenová výhoda nemusí být až tak zásadní
  • Musíte se spolehnout na třetí stranu