Fulfillment má mnoho výhod. Vyřízení objednávky a distribuce zboží nejsou základní funkcí byznysu. Díky outsourcingu prodejce získá více času na primární funkce byznysu, a to prodej, nákup a inovace. Další předností je výhodnější doručování a příležitost dostat se plynuleji a snadněji na nové a zahraniční trhy. V neposlední řadě je pro prodejce neocenitelné zavedení systému a získání know-how ze strany poskytovatele. Tyto výhody umožňují prodejci rychlejší růst ve svém podnikání.
Nejlépe se nám osvědčilo podělit plusy a mínusy podle velikosti zákazníka - tyto tři skupiny mají jiné priority a výzvy, které umíme vyřešit. Neskrýváme, že fulfillment není vhodný pro každého. Proto na této straně najdete body z pohledu zákazníka - eshopu.
Malý eshop
Výhody:
- Časová úspora - nejzákladnější plus, netřeba denně s 2 krabicemi chodit na poštu nebo čekat na vyzdvihnutie kuriérom
- Zásadní snížení nákladů - levnější doprava, skladování, žádní zaměstnanci / brigádníci
- Flexibilita - objednávky vybavíte z notebooku, netřeba s ničím fyzicky manipulovat a být ve skladu
- Zavedení systému - přehled o skladu, zásilkách, reklamacích ...
- Cash flow - za všechno - dopravu, službu (krabice, skladování ...) platíte zpětně, jednou měsíčně
- Pojištěné zboží ve skladu
- Pravidelnost a kvalita - objednávky posíláme každý den, bez chyb
Nevýhody:
- Musíte se trochu přizpůsobit systému práce a procesům, pořádku
- Zboží nemáte u sebe doma / v kanceláří, nelze ho teda customizovat
- Můžete mít strach outsourcovat a o své zboží - ale to je iracionální
Středně velký eshop
Výhody:
- Skladování a expedování zboží se dá dělat i mnohem lépe, než to máte nyní
- Získáte ještě lepší ceny dopravy, hlavně balíků do zahraničí
- Majitelům a klíčovým zaměstnancům se uvolní energie a čas - můžete se věnovat rozvoji, marketingu a péče o zákazníky
- Máte vyřešené starosti s dovolenou skladníků, vánoční sezónou, chorobami
- Odpadá starost s hledáním vhodných skladníků a prostor pro skladování
- Cashflow - za všechno - dopravu, službu (krabice, skladování ...) platíte zpětně, jednou měsíčně
- Máte pojištěné zboží
- Mnohem více možností dopravy, optimalizace, vše od jedné firmy, bez starostí pro Vás, výběr pro zákazníka - kurýr, osobní odběry, balíkomaty, pošta, expresní doručení ...
- TCO - ušetříte 10-30 procent nákladů ročně
Nevýhody:
- Nedá se dělat až tak mnoho věcí na poslední chvíli, nutný je proces a pravidelnost
- Pokud sídlíte mimo Bratislavy v levném skladu a práci děláte za pomoci levných brigádníků, asi nebudeme levnější
- Pokud máte vlastní kamennou prodejnu spojenou se skladem, třeba přepočítat budování dalšího skladu
Velký eshop
Výhody:
- Totální zesystémizování, optimalizace procesů, supply chain management
- Otevřený přístup na zahraniční trhy
- Logistika pro velký eshop již není zábava a třeba se jí zásadně věnovat s know-how a odborníky, hledat je a zaměstnávat není snadné
- Vykrývání sezónních špiček jako Vánoce je náročné a plánuje se 3-6 měsíců
Nevýhody:
- Pokud již máte vše vybudované, zaběhnuté a jde Vám to bez chyb, outsourcování nemusí být dobré řešení
- Cenová výhoda nemusí být až tak zásadní
- Musíte se spolehnout na třetí stranu