E-commerce ve světě každoročně narůstá, kde největší zásluhu v tomto trendu má poptávka od spotřebitelů. Stále více uživatelů chce nakupovat online, čemuž se přizpůsobují i samotní prodejci, například rozšířením nabídky do e-commerce platforem, ale také expandováním na nové trhy.
V tomto směru musí e-commerce podnik zastřešit hned několik důležitých pilířů. Jedním z nich je samotný e-shop a jeho možnosti, zajistit bezvadnou logistiku, ale také dostat e-shop mezi lidi různými marketingovými kampaněmi.
Jeden pilíř bez druhého nemůže fungovat, přičemž prodejce mnohdy nezvládá zajistit hned všechny tři najednou. Proto se stále častěji e-commerce firmy spoléhají na třetí strany, které jim dokážou s jednotlivými pilíři pomoci či posunout je před konkurenci.
A tady na řadu přicházíme my, Fulfillment by FHB Group, kde nabízíme komplexní logistické služby pod jednou střechou. Tedy e-shop nemusí řešit skladování, třídění a pickování objednávek, balení, finalizaci, doručení do téměř všech zemí světa, případně management vratek či zpracování dobírek.
Navíc pokud nepotřebujete vyřešit skladování a balení zboží, pomůžeme vám s distribucí okamžitým překládáním, takzvaný cross-docking. Vy nám pošlete zboží a my jej okamžitě rozdistribuujeme vašim koncovým zákazníkům.
To je jen pár výhod, díky kterým jsme lídrem v oblasti fulfillmentu ve střední Evropě. Podrobněji jsme připravili 10 nejdůležitějších bodů, které znamená náš logistický proces pro vaše podnikání.
1. Ideální lokalita ve středu Evropy
Při objednávkách rozhoduje čas doručení a při prodlení, zákazník při dalším nákupu může odejít ke konkurenci. V logistice je proto klíčová lokalita, díky které lze doručit balík do různých koutů Evropy či světa v měřítku pár hodin.
Naše společnost má hlavní sklady lokalizované ve středu Evropy u hlavního města Slovenska. Cestu zkracuje například okamžitý přístup k hlavním dálničním uzlům. Výhodné umístění tak umožňuje doručení do pár hodin ať už do západních nebo východních zemí Evropy.
Proto například pokud prodáváte produkty na Balkán, doručováním z Prahy víte ušetřit hodiny a v některých případech i dny, jako kdybyste si zvolili partnera v Praze, Varšavě nebo Berlíně. Menší sklady či vratkové pobočky v dalších okolních zemích následně usnadňují práci s vrácenými zásilkami, o které pečují zkušení a vyškolení pracovníci.
2. Denní linehauly předběhnou kurýry
S výhodnou lokalitou je třeba i správně zacházet, proto máme ve Fulfillment by FHB Group síť vlastních dopravních linek, které každý den vyrážejí do většiny zemí Evropské Unie. Na doručování máme hned několik typů vozidel, ať už větší nebo střední, která jsou co nejefektivněji naplněna s důrazem na náklady a životní prostředí.
Vlastní dopravní linky přitom výrazně snižují potřebný čas, jelikož nevyžadují tolik kroků, jako u kurýrů, čímž při doručení předběhneme jejich depa někdy io dny.
S více relevantními kurýrními společnostmi spolupracujeme až při doručení na poslední míli. Díky vysokým objemům balíků tato spolupráce probíhá za zvýhodněných podmínek, což v konečném důsledku ocení samotný prodejce při pohledu na náklady na doručování.
Vlastní dopravní linky v kombinaci s kurýrními společnostmi na poslední míli se postarají o doručení balíků do rukou zákazníka již do 24 až 48 hodin od zadání objednávky. Samozřejmě tento čas závisí na přijetí objednávky do systému, jakož i na době, kdy dopravní linky opouštějí sklady.
3. Know-how a příležitosti velkých hráčů
Každý klient má jiné požadavky i potřeby. Proto je důležité, pokud se rozhodne outsourcovat logistiku do fulfillmentové společnosti, aby poskytovatel této služby uměl promptně reagovat na každý konkrétní e-commerce podnik.
Fulfillment by FHB Group je na trhu 15 let, přičemž za tuto dobu jsme vybavili desítky milionů objednávek. Zboží klientů jsou přitom různé, ať už jde o elektroniku, oblečení v různých barvách a velikostech, firemní produkty či spotřební zboží.
Léta zkušeností tak přinesla zásadní know-how o tom, jak dělat logistiku efektivně, bez chyb a ke spokojenosti zákazníků. I díky dlouhému působení na trhu aktuálně jsme největším poskytovatelem fulfillmentu ve střední a východní Evropě.
Přenést zodpovědnost za logistiku na zkušenou firmu tak dokáže klientům poskytnout prostor pro rozšiřování svého podnikání. Logistiku přitom mohou vypustit, zatímco nemusejí investovat miliony do technologií.
Tyto záležitosti zajišťujeme my, přičemž díky našim dlouholetým zkušenostem a dominantnímu postavení na trhu, mohou mít kvalitní logistiku i menší e-shopy, stejně jako velcí hráči na e-commerce trhu.
4. Nulová chybovost procesu
Špičkový vlastní informační systém, na kterém běží každý krok procesu je velkou výhodou ke spokojenosti zákazníků. Jeho úkolem je nejen zjednodušovat práci, ale zároveň zachycovat všechny možné chyby.
Také naše firemní procesy jsou nastaveny směrem k bezvadnému fulfillmentu. I díky tomu umíme zaručit téměř nulovou chybovost při práci se zbožím nebo s balíky k objednávkám, které směřují k zákazníkům.
Tím předcházíme situacím, jako jsou například chybějící nebo nesprávné produkty v balíku, pomýlené objednávky z hlediska doručení a podobně. Spotřebitelé tak nemají důvod přejít ke konkurenci as pozitivním zážitkem při doručování se opětovně vracejí k prodejci.
5. Automatizace a informační systémy jsou nezbytné
Velkou výhodou v logistice jsou nejmodernější automatizované technologie a informační systémy. Ty dokážou proces zvládnout a zrychlit.
Ve Fulfillment by FHB Group je automatizace a informatizace procesů jeden ze základních bodů, jak se odlišit od konkurence. Firma disponuje mnoha balícími stroji, dopravníky, výtahy, vozíky, sortery, PDA zařízeními pro pracovníky ve skladu, či mnoha dalšími moderními vychytávkami.
Skvělým příkladem pokročilé a multiplikované automatizace v našich skladech jsou balící linky. Ty dokážou během hodiny zabalit tisíce zásilek v různých formách, přičemž dokážou i oskenovat a na základě fit-to size balení zvolit jen nezbytně potřebný objem materiálu.
Tím šetří nejen na nákladech, ale i na životním prostředí, jelikož v průměru využívá o polovinu balicího materiálu méně, čímž je balík volumetricky menší, a tak se jich změní i více do vozidel. Navíc je produkt po zabalení více chráněn, jelikož se nepohybuje při přepravování v krabici, čímž se i snižuje riziko poškození.
Automatizace je propojena s více zařízeními, přičemž vytvářejí jeden celek s naším skladovým informačním systémem Kika. Díky tomu máme přehled o všem, co se děje ve skladu, o objednávkách, doručování a jiných součástech fulfillmentového procesu.
Klienti umí využívat aplikaci Zoe, kde dokáží sledovat stav zboží ve skladu, objednávky, dobírky, vratky, umí zadávat tikety a mnoho dalších důležitých faktorů.
6. Sklady špičkové kvality
Produkty musí být skladovány ve vyhovujících podmínkách, tak aby je nepoškozovalo vlhko, nadprůměrné teplo, mráz, či mnoho dalších faktorů. Naše sklady „A“ třídy kvality, tak nepřekvapují jen polohou, ale také vybavením, bezpečností a širokými kapacitami.
Skladová kapacita společnosti je stále rostoucí, aktuálně disponuje přes 30-tisíc metrů čtverečních, ve kterých jsou s přihlédnutím k maximálnímu využití kapacit vystavěny moderní vícepodlažní mezaninové regály. Tak umíme využít kapacit nejen horizontálně, ale i vertikálně, přičemž je neustále navyšujeme, abychom mohli nabízet služby novým klientům, a tak pokračovat v našem pravidelném růstu.
Pro hodnotnější produkty je ve skladech vyhrazena speciálně zabezpečená pozice, ke které má přístup jen několik vybraných zaměstnanců. Sklady jsou neustále monitorovány, a tak se minimalizuje ztráta či poškození produktu při našem skladování.
7. Sbohem pravidelným špičkám
Pondělní návaly objednávek z víkendu, různé akce, ale zejména speciální části sezóny, jako je například ta nejpopulárnější, Vánoční sezóna. V logistice představují tato období náročné chvíle, které zvyknou přinést různá prodlení, chyby či jiné problémy při doručování.
Ve Fulfillment by FHB Group tato období nepředstavují žádný problém, ani během aktuálního trendu, kdy Vánoční sezóna je delší než předchozí roky. Příprava probíhá měsíce dopředu, přičemž automatizace v kombinaci s kvalitním informačním systémem a včasným náborem pracovní síly se postarají o to, aby vše proběhlo bez sebemenších problémů či prodlení.
8. Evropské řešení COD
Platební metody jsou jedním z důležitých prvků, jak uspět hned na více trzích. I když online platby jsou stále populárnější, některé, zvláště evropské země, preferují nadále dobírky.
Ty vyžadují více úsilí, jelikož jde většinou o hotovostní platbu, ve více měnách, které musí být důkladně zpracovány. Ve Fulfillment by FHB Group se proto staráme a e-shopům nabízíme také zpracování takového typu plateb v komplexním evropském řešení.
Naši zkušení zaměstnanci tyto platby evidují, přemění na potřebnou měnu s přihlédnutím k vývoji kurzu a v poměru 1:1 pošlou peníze klientovi na účet. O platbách na dobírku má klient neustálý přehled prostřednictvím klientské aplikace Zoe.
E-commerce podnik má tak při přechodu na nové trhy větší příležitost, jak oslovit své klienty, přičemž nemusí vyvinout téměř žádné nadbytečné úsilí.
9. Všechny vratky vedou k nám
Jistá část odeslaných balíků se vrátí zpět a na to musí být připraven i prodejce. Mnohdy však nedokáže zvrátit to, zda bude produkt vrácen, což může být způsobeno zejména trendem u zákazníků objednávat více čísla a barvy, a nevyhovující poslat zpět.
Ve Fulfillment by FHB Group nabízíme kompletní zpracování takových vratek a tím pádem opět výrazně usnadňujeme prodejci jeho podnikání. Takové balíky se přijmou na sklad, které jsou doručeny buď externím přepravcem nebo převzaty v různých zemích při zpáteční cestě našimi denními dopravními linkami.
Obsah vrácených balíků zaškolení pracovníci prověří, zdokumentují stav produktu fotografií a podrobným popisem.
Pokud je produkt nevyhovující prodejce obdrží upozornění o jeho stavu a rozhodne, co se s takovým produktem bude dít dál. Pokud produktu nic není, tak po zdokumentování se může opět posunout k naskladnění a případně k další expedici k objednávce.
10. Investice k nejlepší zkušenosti
Zůstat konkurenceschopný se dá jen tehdy, pokud se firma pohybuje vpřed. To je cílem iu nás, kde pravidelně investujeme značné prostředky do nejnovějších zařízení, vylepšování vozového parku, fulfillmentového procesu, ale také rozšiřování kapacit.
Společnost pravidelně roste v průměru dvojnásobným tempem, proto, abychom dokázali zpracovat objemy objednávek či skladovat dostatek zboží, neustále rozšiřujeme kapacity. Nemluvě o investování do automatizace, čímž nevznikají žádná prodlení nebo chyby a e-commerce podnik má vhodné řešení iv případě, že jeho objem zákazníků stoupá.